måndag 10 maj 2010

Är roligt det där, att vara gudmorsa.

Lång helg det där.
Konstigt värre så gick den egentligen fort som attan.
Dagarna passerade förbi på några sekunder.
Berodde säkerligen på att jag var så trött hela tiden.
Sov inte särskilt mycket senaste dagarna.

Åkte söder i fredags.
Morsan trampade på full gas mestadels hela vägen, så vi var nere i Naddebo i ett rafs.
Nästa morgon åkte vi till Ramsberg.
10 mil därifrån bara, inte så långt.
Syrran bor i en gigantisk lyx lägenhet.
Inte undra på att de inte har råd! Den slukar pengar...

Dopet började kl. 13.
Det gick finemang.
Oliver blev bara lite grinig mot slutet.
Därav fick jag aldrig hålla honom, lite ledsamt.
Men ingen tänkte väl över det.
Sedan grämde sig Pamela över det eftersom det inte finns något kort på dopbarnet och gudmodern.
Nåja. Inget att göra åt.



Cassandra spelade blockflöjt. Det var jättefint. Hon är musikalisk den flickan...
Prästen gnällde om gud och hans moster ett tag.
Men det var tur att han var en präst som verkligen bryr sig om barn.
Jag är oftast van vid att doppräster bara står där och predikar, och oftast ignorerar ungen genom hela ceremonin.
Men prällen stod och talade åt Oliver hela tiden, precis som om lillpojken skulle förstå vad han talade om.
Plus att prästen plockade upp Olivers favvonalle som tog själmordshopp från hans fingrar hela tiden.

Det slutade med att jag tände Olivers dopljus och höll i den medan prällen snackade om hur jag skulle vägleda och stödja honom i det kristnas namn genom pojkens liv.

Efteråt fick jag ett fadderbrev där det står om vad jag som gudmor är till för.
Killen sa att Oliver ska bli ledd i min tro och jag ska hjälpa honom när ingen annan kan eller nåt sånt.

Jaha, stackars pojk.
Så då är han dömd att bli ateist alltså. Fast han kanske är intresserad av att bli präst eller nåt liknande när han blir större.
Och så kommer jag att tvinga pojken att bli trummis och starta band när han blir äldre, och de får inte spela annan musik är rock/metal.

Föräldrarna har ingen att säga till om alltså? Heh heh heh... ya ya.
Är roligt det där, att vara gudmorsa.


Yahapp.
Imorgon flänger jag till stan en sväng.
Möte vid elva, militärer ska predika om "guds vapen och landssäkerhet".
Vid fyra - lägenhets peekaboo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar