söndag 15 november 2009

Måndagar är lika hatade de med

Var ute i mörkret på promenad.
Självklart fortsatte det regna som det har gjort hela dan, just nu är det ganska så stilla.
På promenaden så satte inte mitt mörkerseende in förrän det var försent.
Jag hade hunnit sätta ena foten i den största pölen jag kunde hitta.
Olycksdan kom två dar försent.
Hundarna uppskattade den sega promenaden.
(Kunde inte gå så fort, var tvungen att fokusera på marken.)
De tyckte det var spännande att gå i mörkret ute i skogen.

Förutom det så har det varit rena slö dan. Typiskt söndagar! Hatar dem.
Lat blev man också.
Frasse skämde bort mig.
Han hade hunnit tagit ut hästarna och mockat innan jag hann blinka ens.
Kanske var en betalning eftersom jag har gjort hans plikter hela veckan han och mamma var bortresta.

Ja, det var den dan.
Går väl en likadan till mötes imorrn.
Måndagar är lika hatade de med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar