onsdag 4 november 2009

Musik frossa



Sken upp mitt liv med att skaffa lite ny musik.
Äntligen! Var på tiden Nut!
Har varit så in i helvete less på musiken jag har lyssnat på dag ut och dag in.

Däribland hittades...




Bon Jovis nya The Circle, var ju bara tvungen att lyssna på den.
Ehum, ja... Medel är väl det enkla ordet.
Fanns ingen låt jag fastnade för. Alls.
Nja kanske Work For The Working Men. Var nån slinga i den som jag gillade.



Children of Bodoms nya, Skeletons In The Closet.
Det är ett samlings album av alla covers som bandet har gjort.
Men alla Bodoms coverversioner är ju helhärliga.
Första spåret är ju till exempel alldeles underbar.
CCRs Looking at my backdoor - fullständigt 5 *
Vidare så är det covers på t.ex Ramones, Poison, Billy Idol, Slayer, Iron Maiden, Britney Spears, Alice Cooper. osv osv.

Yes.


Sen fick jag tag i Muses nya också, The Resistance.
Uprising är väl helt klart en av de bästa låtarna på albumet, den låt som är mest känd just nu.
Men jag måste säga att varenda låt är speciell på sitt vis, och jäkligt bra är de också.
Helt enkelt en stor Muse känsla av alltihopa.



Vidare så gav jag ett öra till Sick Puppies nya album, Tri-Polar.
Jag är inget fan av sådana här pojkband som jag kallar det.
Men dessa pojkar är ju lite annorlunda mot Atreyu och dylikt.
Det var några låtar man kunde fastna för, t.ex Should've Known Better, och sista spåret är helskön; White Balloons.



Så fick jag äntligen klorna i Stratovarius nya album också, Polaris
(Vad är det i år med att heta nåt med Polar på sina album?)
Låten Blind, är nog den mest åtråvärda låten i detta album.
Glad att bandet är sig likt och bara skriker Stratovarius.



Med en glädje så hittade jag Within Temptations nya live album, An Acoustic Night At The Theatre.
Albumet innehåller några av mina favoriter.
Och de är underbart spelade med stor orkester och vacker sång.
Fick till och med en klump i halsen när jag hörde detta albums version av Somewhere.
Den var så vacker.
Sharon sjöng duett med Anneke van Giersbergen från bandet The Gathering.
Sista spåret blev en glad överraskning för mig.
Det är nämligen en helt ny låt, Utopia med Chris Jones som gästsångare.
Den var helt ok. kanske mer än ok.
Den där okända brittiska Jones har ju en underbar röst!
Tydligen finns en video ute, måste kolla in den och se om mannen är nåt att titta på också.



Så, nu ska jag fortsätta frossa i musik och fortsätta skriva lite material.

1 kommentar:

  1. Har bara lyssnat på Muse nya skiva och den gillade jag :) får checka in de andra också !

    SvaraRadera